Kreatørene Lin Strømsheim og Katja Krogh, som for anledningen velger å titulere seg selv som «smårips», sier følgende om konseptet som de har utviklet:
Vi tror på å skape sjarm rundt herkomsten til Lerum og ta eierskap til «saftbygda», som Sogndal allerede er godt kjent som.
Engasjement I saftbygda er nemlig engasjementet og entusiasmen rundt frukt og bær veldig stort. Innbyggerne har levd og åndet med Lerum i over 100 år, noe som selvfølgelig har gjort at de har fått frukt og bær litt på hjernen.
Det har vært en utrolig inspirerende og morsom jobb. Hele Sogndal har vært i sving og det er ikke ofte man opplever et slikt engasjement fra kunden, sier teamet.
Salgs- og markedsdirektør Sigbjørn Stedje understreker at det viktigste er at filmen kommuniserer verdier som er naturlige for Lerum, og sier han gleder seg over det nye konseptet som han mener skiller seg godt fra konkurrentene.
Disse var medvirkende:
Byrå: Bates United
AD: Katja Krogh
Tekstforfatter: Lin Strømsheim
Regissør: Ubbe Haavind, Trøbbel
Konsulent: Tor Anton Bjørge/Geir Modum
Prosjektleder: Linn Veronica Rønning
Ansvarlig hos kunde: Sigbjørn Stedje og Grethe Lerum
Involverte byråer
Bates