Brudd på linjen

Uken før påske valgte lavprisaktøren Talkmore reklamebyrået Uncle som nytt byrå. Debutfilmen er også den første reklamefilmen i Norge skutt med et Red-kamera.

15833 fd8c8 original

Uncle berømmer Talkmore og produksjonsbyrået Filmhuset for samarbeidet med kampanjen.

– Ekstremt morsomt og ikke minst utfordrende å lage film på så få dager. At resultatet i tillegg har blitt så bra, vil vi takke Talkmore for. De har korte beslutningsprosesser og har gitt oss den tilliten som er nødvendig for å kunne lage en kampanje som vi tror vil vekke oppmerksomhet, sier Frank Nystuen, kreativ leder i Uncle.

Filmen som fra i dag er å se på TVNorge, TV3 og TV2, har full Telenor-dekning som tema. Red-kameraet som er brukt til å skyte reklamefilmen er et digitalt og forholdsvis rimelig filmkamera som man kan skape bilder som overgår alt man så langt har sett av et digitalt kamera. Kameraene har vært testet i lengre tid, kanskje mest kjent er Peter Jacksons 12 minutter lange krigsfilm «Crossing the Line.»

Kreativt team: Anders Asheim, Elling Aarflot, Terje Jacobsen og Frank Nystuen

Konsulent: Rune Skalstad

Regi: Petter Tangmyr

Produsent: Anders Graham/Filmhuset Reklame


Involverte byråer

Uncle Grey Oslo