Møt Fotballskoeksperten

Arbeid av Recommended Norway

Umbro og Recommended lanserer «Fotballskoeksperten», en nasjonal kampanje med landslagskaptein Brede Hangeland som frontfigur.

Uttrykket skal bygge kunnskap rundt riktig bruk av fotballsko, da spesielt i forhold til de mange underlag som de fleste barn og unge spiller på i løpet av en uke.

Kampanjen tas ut på print (VG), web (VG Nett, m.m.) og i utvalgte butikker. I tillegg vil uttrykket vises frem på reklameskiltene under landslagskamper på Ullevaal.

Feilbruk av fotballsko. – Stadig flere unge norske fotballspillere velger sko utelukkende basert på design og farge, uten å tenke på det faktum at man spiller på flere ulike underlag i løpet av en uke. Kampanjen skal distansere seg fra et motefiksert fotballunivers, og fremme positive verdier som skadeforebygging i forbindelse med feilbruk av fotballsko i hverdagen, forteller Recommended, som står bak kampanjen.

Det lanseres også en eget mini-nettsted som gir brukerne muligheten til å lære mer om fotballskoenes teknologiske kvaliteter, underlagenes historie og deres forskjellige grad av skadeutsettelse. Fulham-stopperen Hangeland fronter kampanjen, og kommer også med hint og tips gjennom små filmklipp.

Halv million. I kampanjeperioden skal Umbro gi vekk fotballutstyr og sko til en verdi av 500.000 kroner. Premien kan enten gis vekk til brukerens egen fotballklubb, eller til en utvalgt klubb.

Team:
Kunde: Umbro
Produkt: Fotballsko
Byrå: Recommended Norway
Rådgiver: Pål Gravdahl
Prosjektleder: Daniel Marinas
AD/kreativ leder: Christian Bråthen-Nordland
Tekst: Ketil Børstein Stensrud
AD-ass: Monica Bull Ryder
Systemutvikler: Thomas Skardal
Flashutvikler: Jahn Fredrik Reme/Per Kristian Stoveland
Interaktiv rådgiver: Morgan Kristensen
Ansvarlig hos kunde: Geir Nordahl
Foto: Sebastian Ludvigsen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.