Angriper Tines yoghurtmonopol

Q-meieriene lanserte produktet Skyr med mål om å utfordre Tines yoghurtmonopol. Nå forsterkes kampen ytterligere.

15946 94cb5 original

I disse dager begynner en ny reklamefilm å gå på TV. MK Bergen reklamebyrå står bak kampanjen. Etter pressemeldingen å dømme er kunden godt fornøyd, og vel så det.

Lanseringen har så langt gått over alle forventninger. Vi har på kun et par måneder tatt store markedsandeler. Produktet har bokstavelig talt rent ut av hyllene og vi har opplevd en etterspørsel vi ikke trodde på i våre villeste fantasier, sier markedsdirektør Lise Godfrey i Q-meieriene.

Sosiale medier og TV-kampanje. Skyr har til nå ikke blitt lansert ved hjelp av andre virkemidler enn plassering i hyllene og bruk av sosiale medier. Målet har vært å få brukere og meningsytrere til å smake på og skrive om produktet. Dette har så langt vært en stor suksess, sier Svein Roger Selle, administrerende direktør i MK Bergen.

I filmkonseptet presenterer den animerte figuren Fru Q Skyr for folk på leit etter et enkelt og mettende mellommåltid. Hele kampanjen er bygget på Q-meierienes nye konsept «det finnes bedre måter å gjøre ting på».

Skyr er et livsstilsprodukt som er svært proteinrikt, noe som gjør at det metter lenge. Skyr er også uten fett eller tilsatt sukker.

Norsksvensk produksjon. MK Bergen har stått bak kampanjen. Produksjonsselskapet Paradox, med regissør Gaute Hesthagen og produsent Beate Tangre, har produsert filmen i samarbeid med det svenske animasjonsbyrået Swiss International.

Team:

Prosjektleder: Britt Hege Karlsen

Tekstforfatter: Jon Hjørnevik

AD: Snorre Martinsen

Konsulent: Svein Roger Selle

Fra Q-meieriene: Markedsdirektør Lise Godfrey, kategorisjef Kristine Skulstad og produktsjef Kristin Myhre.

Involverte byråer

39028 2217e original

MK Norway