Full klaff for Nordea-konkurranse

Arbeid av TBWA\Oslo

Konkurransen Nordeas Drømmeleilighet er nettopp avsluttet. En kombinasjon av utendørsløsninger, sosiale medier, radio og internett ga ønsket effekt.

Da de ga TBWA\Oslo oppgaven hadde Nordea et mål om 40.000 besøkende på nettsiden www.drommeleilighet.no. Resultatet ble 52.000 besøkende, 597 påmeldte i konkurransen og hele 13.804 stemmegivere, noe banken og markedsdirektør Arne Lambech sier seg strålende fornøyd med.

Konkurransen handlet om at unge potensielle boligkjøpere skulle få en liten smak på livet som boligeier i flott leilighet på Tjuvholmen. Nordea ville med dette fokusere på gode priser og service overfor en kresen ung målgruppe.
–– Vi jobbet fram ideen «Vinn Nordeas drømmeleilighet i en måned i sommer.» For å vinne konkurransen må deltakerne begrunne hvorfor nettopp de fortjente en måned i drømmeleiligheten, sier kreatørene Edle Bugge og Kristin Selfors.

Ved å dele begrunnelsen via sosiale medier samlet deltakerne stemmer, og av de ti med flest stemmer valgte en jury ut vinner. Kampanjen besto av sosiale medier, egen kampanjesite, radio og utendørs.
–– Summen av dette er at vi snarere gir målgruppen en relevant og underholdene opplevelse enn en reklamekampanje. Vi er svært godt fornøyde med resultatene, sier Bugge og Selfors.

Konkurransen er nå over, og vinneren ble kåret tidligere denne uken.

I mediespilleren: Foto og radiospotter.

Involverte fra TBWA\Oslo:
Edle Bugge, Kristin Selfors, Benjamin Aker, Martin Holm, Erik Heisholt, Hedvig Lyche, Anja Nordbø, Nicholas McLean

Radio: Sagveien Resort
Web: Molecule.no

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.