Maarud Gaardspotetgull

Arbeid av Scandinavian Design Group

Sola var i ferd med å gå ned for Maarud sitt kjelechips produkt Solchips

Salget var dårlig til tross for at kjelechips markedet økte. For å komme på banen ønsket Maarud å lansere et nytt kjelechips produkt der Maarud Potetgull sin merkestyrke som Norges største snakcsbrand ble benyttet 

Som en hyllest til historien har en foredlet Maarud Gaard logo fått komme frem i lyset for å minne om den gang Maarud gård drev egg og meieriproduksjon i tillegg til å lage gull av poteter. En høne og en ku står solid plantet på pakningen. De forenklede dyretegningene har sterk personlighet og viser at Maarud Gaardspotetgull er "Gøy på landet" - Et tydelig konsept som gir rom for pakningsnære kommunikasjonsløsninger. Smaksbeskrivelsene signaliserer hvor dette kommer fra; ”Surkrem og pepper” er ikke noe jålete bysmak. Smaksillustrasjonene er også noe for seg selv: Havsalt er illustrert med et ikonisk flaskeskip som er like gøy på landet som i byen. Hylleinntrykket er ivaretatt ved å gi hver smaksvariant én farge. En miks av historie og modernitet gir pakningene et ikonisk uttrykk. Det er ikke fordi det er gammelt at det er gøy, men fordi godt design er godt design over lang tid.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.