Ullevaal Sentrum
Ullevaal Stadion Shopping har gjennomgått mange utfordringer de senere årene: store ombygginger, tomme lokaler, frustrasjon blant driverne, manglende retning og et misvisende navn
Aktuelt byrå
Neue Design Studio
Ullevaal Stadion Shopping har gjennomgått mange utfordringer de senere årene: store ombygginger, tomme lokaler, frustrasjon blant driverne, manglende retning og et misvisende navn. DNB Næringseiendom satset for å bygge opp et sterkere grunnlag for kommersiell drift. Ambisjonen var å bygge en tydelig destinasjon - et lokalt og attraktivt handelssentrum som Oslos mest kjøpesterke kundegrupper ville bruke daglig. Det var behov for nytt navn og en tydeligere identitet.
Det nye navnet, Ullevaal Sentrum, kommuniserer en destinasjon, et midtpunkt, et torg, et samlingspunkt. Logoformen henter inspirasjon fra infografikk, og består av en sirkel med et kryss i. Krysset henspeiler til kartsymbolikken «du er her», mens sirkelen rundt henviser til området. Med andre ord; i Ullevaal Sentrum er man midt i begivenhetenes sentrum. Løsningen er fleksibel, ærlig og tydelig, og identitetens enkle form rydder opp og gir klare retningslinjer.
Mens logoer for kjøpesentre ofte bare blir en avsender, brukes logoen her gjennomgående i kommunikasjonen og fungerer som en «container» for aktiviteten i området. Logoen blir en egen kommunikasjonskanal. Gjennom identiteten tar Ullevaal Sentrum eierskap til området og skaper et lokalt fokus. Identiteten gir plass til andre eie- og leiekonstellasjoner og har dermed potensiale til bli en merkevare for alt som skjer på/i/rundt Ullevaal.
6154-9201f-original.pdf
6152-54d0b-original.pdf
6157-f0ebb-original.pdf
6153-a9f6f-original.pdf
6150-71b64-original.pdf
Involverte byråer
Neue Design Studio