Norwegian: Kampen fortsetter

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Flyselskapet fyller 10 år og lover å fortsette og utfordre.

I anledning sitt 10- års jubileum fornyer nå Norwegian kommunikasjonen i takt med fornyelsen av flyflåten, og starter med å takke det norske folk for at de belønner et selskap som utfordrer de etablerte selskapene.

–– Vi vil være tydelige på at vi aldri hviler på våre laurbær eller har jubileum for å skue bakover, sier markedssjef i Norwegian, Britt Skjeppestad.

–– I anledning Norwegians 10-års jubileum ville vi minne folk på at det er Norwegian som har gjort det mulig for flere og reise oftere og bedre, og valgte å dramatisere dette ved bruk av en metafor, sier Per Erik Jarl, AD i Kitchen.
 
Storslått og intim 

Filmen er spilt inn på Vestlandet sammen med Motion Blur og regissør Eivind Holmboe. Forfatteren og poeten Håvard Rem leser teksten, som han også har bidratt til å skrive.

–– Vi ville ha en film som så så ekte ut som mulig, med en kinematografisk kvalitet over bildene. Storslått, men samtidig intim. Dramatisk, men også litt humoristisk. Det skulle snakkes om fortiden, men også om fremtiden. Den dagen vi satt i lydstudio og hørte den dype stemmen til Håvard Rem brumle over bildene våre visste jeg at vi hadde funnet den rette balansen mellom alle elementene, sier regissør Eivind Holmboe.

Involverte:
Norwegian: Stine Steffensen-Børke, Britt Skjeppestad, Kaia Furumo, Gro Kveldro Bruksås
Kitchen: Ellen Sørnes, Caroline Werring Otnes, Per Erik Jarl, Christian Hygen, Gjermund Eriksen, Sten Hellevig, Rune Roalsvig
Vizeum: Kine Werenskiold, Tove Hennie
Motion Blur: Eivind Holmboe, Bruno Ø. Kvae
Bug: Vfx-produsentene Lars Erik Ørgersen og Eirik Heldal. Head of 3D: Erik Ferguson

Kommentarer

Snorre Martinsen

Senior Creative / AD i Saatchi & Saatchi

1 år, 10 måneder siden

finnes den i HD noe sted?

Harald Grenne

redaktør i Kreativt Forum

1 år, 10 måneder siden

Bare 480p på YouTube-lenken, dessverre.