Rike amerikanere mot OBOS

OBOS fortsetter å framheve grupper som er negative til medlemsfordelene Norges største boligbyggerlag gir

37669 873cc original
37670 1a687 original

OBOS har tradisjon for å være modig i sin markedsføring, og etter å ha satt medlemsrekord i fjor med italienske mammadalter, gikk turen i år over dammen. Årets kampanje viser «an american against OBOS» fordi privilegiene han og hans familie nyter godt av, trues av medlemsfordelene vanlige folk kan få gjennom OBOS.

Inspirert av Romney

Kampanjen som både går digitalt, på boards, i magasiner og på TV er i sin helhet dedikerte den styrtrike Tad Winslow og hans familie. Futatsu Industries, som har utviklet og produsert kampanjen ved kreativt team Lina Nordland og Pål Roska Danielsen, innrømmer at Winslow unektlig er litt inspirert av tidligere presidentkandidat Mitt Romney.

Markedssjef Kjetil Framstad sier at fjorårets kampanje viste at OBOS’ verdier kommer tydelig frem når man finner en rak motsetning.

– Det er ofte takknemlig å vise hva man står for ved å vise hvem man ikke er. Vi er som alltid opptatt av å kommunisere at et OBOS-medlemskap gir deg fordeler selv om du ikke har noen fra før av, være seg forkjøpsrett, forsikring, lån eller kulturelle tilbud.

Fjorårets kampanje tiltrakk seg mye PR da en gruppe italienere gikk ut mot kampanjen, og den spredte seg i Italia som fersk pasta. Markedssjefen venter ingen liknende reaksjoner i år, men sier man aldri kan være helt sikker.

– Uansett vet vi at flertallet oppfatter dette som reklame for gode felleskapsverdier der samhold gir mange felles fordeler slik OBOS har tilbudt siden 1929, sier Framstad.