Kultursponsing ga mersmak

Med Øyasponsorat og innholdsmarkedsføring går Mathallen nye veier for å tiltrekke seg Oslos matglade publikum.

38368 a7537 original
38369 89a9c original
38370 6df6f original

Mathallen var en av en hovedsamarbeidspartnere til Øyafestivalen 2013 som ble avholdt forrige uke. Samarbeidet handlet om å tilby festivaldeltakere en enda bedre matopplevelse, gjennom konseptet Mersmak.

13 Mathallen-aktører sto bak Øyafestivalens til nå største matsatsning, og festivalpublikummet kunne nyte alt fra kveite i green curry til paella med økologisk kylling.

– Når Mathallen nå samarbeider med Øyafestivalen, så handler det om å at vi ønsker å bruke markedsmidlene våre til å skape enda bedre møteplasser og opplevelser for våre kunder. Øyafestivalens egen oppsummering betoner også matsatsingen som en merkbar forbedring av totalopplevelsen og bekrefter enorm respons fra publikum, sier Frode Rønne Malmo, daglig leder i Vulkan.

Festivalbrunsj og -buss

Som del av markedsføringen av Mathallen- og øyasamarbeidet, var Mathallen opptatt av at virkemidlene skulle preges av innhold. En godt besøkt festivalbrunsj og gratis shuttlebuss mellom festivalen og Mathallen ble derfor blant hovedaktivitetene overfor målgruppene.

– Såkalt content marketing er en virkemiddelbruk som vi setter høyt i Mathallen. For oss så handler det om å kommunisere budskapet vårt gjennom å gi publikum ytterligere opplevelser. Musikktjenesten Wimp bidro på gratisbussen, så her fikk deltakerne festivalkit og spillelister. Både brunsj og buss ble fullbooket, og over flere hundre deltok hver dag, sier Rønne Malmo.

Disse står bak: Det er Nye og Kloke Hoder som har vært prosjektleder for ideer, konsept og gjennomføring av Mersmak, samarbeidskonseptet for Mathallen og Øyafestivalen 2013.


Involverte byråer

Nye og Kloke Hoder