Avinor skaper forbindelser

«Nye Avinor» lanseres overfor passasjerene i ny profilkampanje fra Creuna.

39946 cb5c9 original
39949 adf9d original
39952 60c96 original
39955 88bc3 original
39958 b2017 original
39961 e065e original
39964 5b5fc original
39967 67df8 original
39970 a513f original
39973 68365 original
39976 33335 original

Avinor er i disse dager ute med en ny profilkampanje, signert Creuna. Kampanjen er å finne på boards på alle Avinors 46 flyplasser, fra sør til nord. Etter en omfattende strategi- og merkevareprosess som blant annet har resultert i en ny visuell profil, var tiden inne for å lansere det «nye Avinor» i en kampanje rettet mot passasjerene.

– Formålet med kampanjen er å lansere et rasjonale for den nye profilen, samt skape økt kjennskap til Avinors samfunnsrolle, hvor viktig det omfattende nettverket av flyplasser er, og hvilken jobb Avinor utfører for Norge, sier Egil Thompson, konserndirektør for kommunikasjon, samfunnskontakt og merkevare hos Avinor.

Til å utforme kampanjen har Creuna invitert fotograf Kevin Cooley til å dokumentere åtte utvalgte flyplasser gjennom langtidseksponerte fotografier som illustrer et variert utvalg forbindelser Avinor legger til rette for.

– Vi synes det var interessant å bruke nattfotografi med lang lukkertid for å dramatisere symbolikken i Avinors nye logo. Man kan gjennom halestripene se for seg et nettverk av forbindelser og alle reisemulighetene som våre små og store flyplasser skaper. Det var selvsagt gøy at Cooley, som er verdenskjent for denne type teknikk, gjerne ville bli med, sier kreatørene Pål og Oskar.

Involverte byråer

22549 c3ce3 original

Creuna