Rekrutterer på SnapChat

Arbeid av DDB Oslo

DDB Oslo leter etter talenter gjennom bilde- og videodelingstjenesten Snapchat, basert på innsikten om at de beste ideene ofte kan presenteres i én setning.

Kreative studenter fra hele verden blir invitert til å delta i «The Snapchat Pitch», som er en studentkonkurranse der man kun har 10 sekunder på seg til å presentere ideen sin for juryen, som er den kreative avdelingen i DDB Oslo. 

De kreative lederne i DDB, Finn Knudsen and Eirik Sørensen forklarer:

– Det er ingenting vi liker bedre enn ideer så rene, enkle og kraftfulle at de kan forklares i én setning. DDB er på jakt etter de beste unge talentene og da tenkte vi at Snapchat ville være det perfekte mediet til å finne dem. Det finnes mange flinke studenter og mye bra ideer der ute, men hvis du klarer å overbevise oss med en idé på 10 sekunder er du definitivt blant de aller aller beste. Og da vil vi fly deg inn til Oslo for et jobbintervju som definitivt varer lengre enn 10 sekunder. 

«The Snapchat Pitch» har allerede rukket å få massiv oppmerksomhet verden rundt. Nettsteder som Mashable, Adweek, Contagious, Digiday og The Information har allerede spredt det glade budskap og invitasjonsfilmen sprer seg raskt på nettet gjennom blogger, sosiale medier og andre relevante bransjenettsteder. Ni dager etter at filmen ble publisert på YouTube har byrået allerede mottatt nær 400 søknader fra alle verdenshjørner.

Tar egen medisin

– I DDB mener vi at det er i krysningspunktet mellom kreativitet og teknologi man finner de beste kommunikasjonsløsningene. Og med «The Snapchat Pitch» tar vi litt av vår egen medisin, og vil bevise at man kan løse reelle kommunikasjonsutfordringer på en ny og kostnadseffektiv måte. Jeg gleder meg til å følge prosjektet, og jeg håper jeg kan være verdens første til å ansette noen gjennom Snapchat, avslutter Administrerende direktør i DDB, Eldar Skyldstad.

Filmen kan også sees på YouTube, Vimeo og Facebook.


Kommentarer

Thomas Teige

Tekstforfatter i Oktan Orangeriet

3 år, 2 måneder siden

Brilliant!

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.