Farvel, papir!

Ny film fra BankID og Knowit Experience skal få flere bedrifter til å ta i bruk digital signering.

60619 cce2e original
60622 51228 original

Med ny film som går på luften på TV 2 i dag, og en bred digital kampanje i de kommende ukene og i høst, håper BankID å få stadig flere bedrifter til å tilby digital signering for sine kunder.

Knowit Experience i Bergen står bak kampanjen som skal sikre at flere av Norges 3 millioner BankID-brukere kan bli litt mer papirløse.

– Jo enklere transaksjoner, jo mer fornøyde blir kundene. I BankID ønsker vi å være med å bidra til visjonen om det papirløse kontor. Og med filmen håper vi å treffe lederne også i sofaen, sier kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID.

Filmen tar utgangspunkt i hverdagsproblemer som kan skape både irritasjon og aggresjon.

– Vi har god erfaring med å bruke humor for å kommunisere lavinteressesegmenter som bank og finans. I filmen har vi prøvd å synliggjøre bekvemmeligheten og enkelheten i det å signere elektronisk med BankID i stedet for på gamlemåten, sier konsulent Marianne Dorthea Jacobsen i Knowit Experience.