Kolonihagen tar opp kampen

Kolonihagen tar opp kampen om matkassekundene, som det eneste økologiske alternativet, med nytt konsept og en lanseringskampanje.

60436 d51bf original
60442 e3e0e original
60433 ee2f9 original
60445 ccaa1 original
60448 c7a6e original
60451 774e9 original
60454 1f0a6 original

– Vi ser en økende interesse for økologisk mat, og da blir det vår oppgave å klare å skaffe mer av de beste råvarene. Denne tilgangen varierer. Dette styres både av sesong og produksjon. Det satses for lite på økologisk produksjon i Norge. Dette forsøker vi å gjøre noe med. Hver eneste dag, sier daglig leder i Kolonihagen, Kristina Finne.

Denne begrensede tilgangen på den aller beste maten er utgangspunktet for konseptet «Limited edition», utviklet av reklamebyrået FranzHubert.

– Å jobbe med gründere er noe av det morsomste og mest krevende man kan gjøre i denne bransjen. Særlig når temaet er så stort som økologi i sin helhet, og gründeren sitter på to Michelin-stjerner [Jon-Frede Engdahl står også bak restauranten Maaemo, red.anm.], sier Geir Florhaug, kreativ leder i FranzHubert.

– Vi har vært opptatt av å jobbe tett og åpent fra start, og ende opp i et konsept som kan brukes aktivt i det daglige. I lang tid. I hvert fall så lenge det ikke produseres nok økologisk mat.

Kampanjen går i magasiner og utendørs i tillegg til egne kanaler.

Involverte byråer

FranzHubert