Kolonihagen tar opp kampen
Kolonihagen tar opp kampen om matkassekundene, som det eneste økologiske alternativet, med nytt konsept og en lanseringskampanje.
Aktuelt byrå
FranzHubert
– Vi ser en økende interesse for økologisk mat, og da blir det vår oppgave å klare å skaffe mer av de beste råvarene. Denne tilgangen varierer. Dette styres både av sesong og produksjon. Det satses for lite på økologisk produksjon i Norge. Dette forsøker vi å gjøre noe med. Hver eneste dag, sier daglig leder i Kolonihagen, Kristina Finne.
Denne begrensede tilgangen på den aller beste maten er utgangspunktet for konseptet «Limited edition», utviklet av reklamebyrået FranzHubert.
– Å jobbe med gründere er noe av det morsomste og mest krevende man kan gjøre i denne bransjen. Særlig når temaet er så stort som økologi i sin helhet, og gründeren sitter på to Michelin-stjerner [Jon-Frede Engdahl står også bak restauranten Maaemo, red.anm.], sier Geir Florhaug, kreativ leder i FranzHubert.
– Vi har vært opptatt av å jobbe tett og åpent fra start, og ende opp i et konsept som kan brukes aktivt i det daglige. I lang tid. I hvert fall så lenge det ikke produseres nok økologisk mat.
Kampanjen går i magasiner og utendørs i tillegg til egne kanaler.
Involverte byråer
FranzHubert