Danser i regnet i norsk Pepsi-film

Arbeid av Yellow Banana

Pepsi Max valgte det nystartede norske byrået Yellow Banana til å produsere «Dancing in the Rain», en av filmene fra den internasjonale kampanjen «Genius».

Det nystartede reklame- og mediebyrået Yellow Banana har produsert en av fire filmer som skal støtte den internasjonyale kampanjen #PepsiMaxFestivals. Filmen er spilt inn på Øyafestivalen og er produsert i samarbeid mellom Yellow Banana, Ren Reklame og FanteFilm. 

I dag presenterer de «Dancing in the rain», en ny film der regn forvandles til en dansende fest med en spesialbygget regnmaskin midt i Oslo.

– Vi ønsket å gi folk følelsen av å danse i regnet uten å bli våte, dette gjorde vi ved å bygge en 50 kvadratmeter scene rigget med vannprinterteknologi og bevegelsessensorer, sier Ola Winsnes i Yellow Banana. 

Lot det regne på scenen

Installasjonen som ble satt opp bestod av en rekke spesialkonstruerte vannprintere som lot det «regne» uavbrutt over en 50 kvadratmeter stor scene. Vannprinterne ble utstyrt med bevegelsessensorer som registrerte når det var mennesker på scenen og som kunne forutsi ulike bevegelser. Når en person ble identifisert på scenen stoppet «regnet» direkte over denne personen umiddelbart, mens resten av scenen fremdeles var dekket av fallende vann.

– Dette ga Øyafestivalen en unik attraksjon, samtidig fikk vi muligheten til å filme en visuelt flott film med et genialt overraskelsesmoment, sier Winsnes.

Her kan du se hvordan scenen ble bygget.

Skreddersydd musikk

Musikken i filmen, «Our Youth», er resultat av et samarbeid mellom Pepsi Max og Universal Music og er produsert av den norske musikkprodusenten Sonny Alven.

– Vi synes låta har blitt utrolig bra og at den er en veldig viktig del av denne filmen, sier Christian Træland i PepsiCo.

Krever geniale løsninger


– Vår «Genius» kommunikasjonsplattform krever at byråene vi jobber med kommer med geniale løsninger på våre briefer. Denne briefen var å skape en aktivering på Øyafestivalen som skulle resultere i en film til vår internasjonale kampanje. Yellow Banana har levert en genial idé og vi er veldig fornøyde med gjennomføringen og resultatet av prosjektet, sier Michael Blankert  i PepsiCo.


– Strategien baserer seg på å skape smart og troverdig kommunikasjon som er tilpasset digitale plattformer og organisk spredning, avslutter Ola Winsnes i Yellow Banana.


Kommentarer

Stephan von Simson

Grafisk designer i State

1 år, 9 måneder siden

Liker dette veldig, veldig godt. Fin presentasjonsfilm også.

Christopher Einarsrud

Partner i Notch

1 år, 8 måneder siden

Fett! Så noe lignende på MoMa i New York for noen år siden, men fikk aldri testet det selv da det var timelange køer utenfor:
https://www.youtube.com/watch?v=7cem71cR0S0

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.