Nekrologer for utrydningstruede dyr

Arbeid av DDB Oslo

DDB og Verdens sterkeste mann har laget en kampanje for WWF Verdens Naturfond på 10 lange radiospotter laget spesielt for reklamefrie dager på P4.

Prosjektets mål var å gjøre nordmenn flest mer bevisst på de mange dyreartene som faktisk er utrydningstruet her i landet.

– I stedet for mange korte spotter fra flere avsendere, ble en hel reklamepause brukt på én «nekrolog» over et utrydningstruet dyr, totalt 10 i tallet. Slik fikk vi både tid til å fortelle historien om hva som faktisk holder på å skje med hvert av dyra, og skilt oss ut fra det maset som normalt preger reklamepausene på P4, sier kreativ leder i DDB, Petter Gulli.

Alle kreatørene, to regissører og 8 skuespillere var involvert slik at hvert dyr har fått sin helt unike stemme.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.