Ekte historier fra lavere divisjoner

Arbeid av Oktan Orangeriet

Lanserer ny kampanje for Betsson-søsterselskapet NordicBet med Bernt Hulsker i hovedrollen.

Oktan Orangeriet er for alvor inne i varmen på Malta. To måned etter byrået kunne avsløre at Norsk Tipping var byttet ut med Betsson, lanserer de en ny kampanje for søsterselskapet NordicBet. Nå lanseres to nye filmer med Bernt Hulsker i hovedrollen.

Byråkonkurranse

Samarbeidet mellom NordicBet og Oktan Orangeriet oppstod etter at bergenserne trakk det lengste strået i tøff konkurranse med fire andre byråer. Daniel Vassbund, brand manager i NordicBet, er fornøyd med sin nye samarbeidspartner.

– Oktan Orangeriet leverte et konkurransedyktig tilbud og et spennende konsept som vi umiddelbart tente på. Vi er svært fornøyde med alt fra planlegging, gjennomføring og det viktigste, at resultatet ble veldig bra.

Også i Bergen er man fornøyd med det nye samarbeidet. 

– Vi er svært stolt over å bli valgt som samarbeidspartner for en så spennende merkevare som NordicBet. Her har vi et selskap som virkelig har stor lidenskap for sport, og deler entusiasmen, sier konseptutvikler i Oktan Orangeriet, Thomas Teige

Lokalfotball

Den første kampanjen Oktan Orangeriet har utviklet for NordicBet, handler om spillselskapets lidenskap for lokalfotball. NordicBet er det eneste spillselskapet der man kan spille på hvem som vinner alle divisjonene, fra tippeligaen til 8. divisjon. 

– Tilbakemeldingene vi har fått fra våre kunder har vært at lokalfotball er noe folk rundt omkring i landet brenner for og ønsker større tilbud på. Det at vi nå tilbyr odds helt ned til laveste nivå i seriesystemet, føler vi oss trygge på at våre kunder vil sette stor pris på, forklarer Vassbund. 

VGTV-profil

Det er også den første TV-kampanjen med ambassadør Bernt Hulsker, den tidligere fotballproffen som kanskje er mest kjent for sin innsats i «Foppball» på VGTV. I filmene gjenskaper Hulsker ekte historier fra lavere divisjoner, og det er egne erfaringer som har vært inspirasjon for ideen.

– AD Olav Iversen og jeg har begge bakgrunn som fotballspillere på lavt nivå, og vi vet at de mest vanvittige tingene kan skje når man går ned i divisjonsystemet. Å tippe riktig serievinner i de divisjonene, er faktisk ganske imponerende. Denne innsikten ble utgangspunkt for konseptet til NordicBet, «spill på verdens mest uforutsigbare divisjoner». Med Bernt Hulsker får vi også en naturlig troverdighet og humor som treffer målgruppen midt i fotballhjertet, forteller Teige. 

Vassbund er fornøyd med filmene, og ser fram til veien videre.

– Vi ser store muligheter for å utvikle konseptet videre og gleder oss til fortsettelsen. Håpet er at kampanjen vekker engasjementet for lokalfotball rundt i det ganske land, sier Vassbund.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.