Pepsi Max løser verdensomspennende konsertproblem

Arbeid av JCP Ignite

I år var det oppgaven til JCP Ignite å løse et av festivallivets virkelig store utfordringer på vegne av Pepsi Max: irriterende høye publikummere i synsfeltet.

– Vi ville finne en glimt-i-øyet løsning på et problem de aller fleste har opplevd, sier kreativ leder i JCP Ignite, Paul Little. Resultatet ble «Pepsi Max Festival Boots», et Robocop-inspirert skopar som via fjernstyring gir brukeren en halv meter ekstra høyde.

– Vi gikk virkelig all in på denne oppgaven, og engasjerte en av Norges beste produktdesignere i Nima Shahinian i HOOS. 

– Å designe og produsere et teknisk krevende produkt helt fra scratch var nervepirrende, men desto morsommere var det å se støvlene i aksjon på Øyafestivalen, forteller kreatørene Kristine Nergaard og Jesper Sundnes.

Under konserten til Death By Unga Bunga ble støvlene for første gang testet ut, til stor oppmerksomhet fra det øvrige publikummet. De som er redde for å havne bak innehavere av «festival boots» i fremtiden, kan derimot puste lettet ut. 

– Dette var et stunt for å understreke lekenheten til Pepsi Max, maxe en festivalopplevelse, og skape et drømmeprodukt for de som aldri får sett en konsert ordentlig, sier Paul Little, som i samme slengen ønsker å rette en takk til både Øyafestivalen og Death by Unga Bunga.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.