Ny visuell profil for Gudbrandsdal Energi
Ny logo og visuell identitet gir Gudbrandsdal Energi et tydeligere, mer moderne og mer helhetlig uttrykk.
Aktuelt byrå
StudioSkeie
I 2016 fyller Gudbrandsdal Energi 100 år og vi feirer samtidig at vi i juli passerte 100.000 strømkunder. Hva passer vel da bedre enn å lansere vår nye visuelle profil under jubileumsfeiringen?
For å fremstå mer tydelig, moderne, fremtidsrettet og helhetlig, lanseres nå Gudbrandsdal Energi AS sin nye visuelle identitet. Logoen har blitt ny, og den visuelle profilen har blitt pusset opp. Dette gjenspeiles i selskapets nettsider, sosiale medie-kanaler og materiell generelt.
Vi har forsøkt å bevare essensen av den gamle logoen, men har fått frem elementene vann, vind og energi tydeligere. Fargekombinasjonene gir logoen særpreg og gjør den lett gjenkjennelig.
Med vår nye logo og grafiske profil ønsker vi at Gudbrandsdal Energi skal fremstå som en innovativ, offensiv og fremsynt strømleverandør. Bildene som er benyttet i designet på nettsiden har for øvrig lokal forankring og viser den vakre naturen i Gudbrandsdalen.
Om symbolikken i logoen og det visuelle designet
Logoen forvalter noen av ideene fra den opprinnelige/tidligere logoen til Gudbrandsdal Energi. Bølger, og formen som utgjør «G»-en fra navnet er forvaltet og tegnet i en ny form.
Logoen inneholder symbolikker som vannkraft (i form av bølger), energi (i form av gnistene), og fargene i logoen gir også assosiasjoner til temaet energi (oransje = varme og elektrisitet). Bølgene fra logoen gjentas i de grafiske tilleggselementene, og gir der assosiasjoner til landskap og natur.
Kontrasten i det organiske (bølgene) og det geometriske (de skarpe konturene) gir logoen egenart og et særpreg. Fargekombinasjonene er tydelige og lett gjenkjennelige.
Ved hjelp av den øvrige fargepaletten er ideen at den visuelle kommunikasjonen skal fremstå som vennlig, varm, og også representere Gudbrandsdal Energi som en progressiv, offensiv og fremsynt virksomhet.
Involverte byråer
StudioSkeie