One Call prøvde seg til suksess

Kampanjen der One Call lar nye kunder prøvekjøpe mobilabonnement i to måneder før de bestemmer seg, utvides med tre helt nye reklamefilmer.

79313 4ea2e original
79316 79e00 original
79319 b6b2e original

One Call har hatt stor suksess med den siste kampanjen sin, der de lar nye kunder prøvekjøpe mobilabonnement i to måneder før de bestemmer seg. Selskapet melder om god kundetilstrømning i kampanjeperioden og kjennskapen til produktet er på kort tid kommet opp i hele 60 prosent. Nå utvides kampanjen med tre helt nye reklamefilmer. Mens de første filmene hadde administrerende direktør Øistein Eriksen i hovedrollen, er de nye filmene humoristiske iscenesettelser av tre litt merkelig prøvekjøp.

Men selve produktet Prøvekjøp ble laget sammen med LOS&CO, som en integrert del av kommunikasjonskampanjen.

– Vi hadde grundige undersøkelser og fokusgrupper som viste at mange synes det er veldig komplisert å velge mobilabonnement, og det ønsket vi å gjøre noe med. Vi ønsket å senke terskelen for å teste oss som leverandør. Det var briefen og utfordringen vi ga LOS&CO. Og så svarte de med å utfordre oss tilbake til å etablere et splitter nytt produkt, sier markedsdirektør i One Call, Albert Arli.

Løsningen på kommunikasjonsutfordringen ble dermed det nye produktet Prøvekjøp.

– Ved å «produktifisere» på denne måten oppnådde vi to ting. For det første skapte vi en enkelhet og tydelighet som gjorde det lettere å kommunisere. For det andre bidro vi til at One Call kom opp med en tjeneste som brukerne har omfavnet. Jeg er overbevist om at nettopp produktinnovasjon som oppfattes som nyttig av våre kunders kunder, er noe vi vil se mye mer av fremover, forklarer Jan Christian Fosseidbråten, daglig leder i LOS&CO.

Også i One Call blir denne typen helhetlig tenkning sett på som stadig viktigere.

– Vi liker å gå nye veier, og har vært med på alt fra å finansiere spillefilm og lage web-tv-serie til å kjøre tradisjonelle, tunge kampanjer på tv. Det at reklamekampanjer ikke bare bidrar til å posisjonere selskapet, men også fører til innovasjon på produktsiden, og gir brukerne nyttige løsninger, ser jeg som en stor fordel, sier Albert Arli.