Thon i nye farger

Arbeid av Anorak

Høstens kanskje mest fargerike kampanje kommer fra hotellkjeden Thon Hotels, i samarbeid med Anorak.

Thon Hotels har de siste årene gjennomført et stort og fargerikt oppussingsløft i regi av design-ansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga. Etter at Anorak i mai i år gikk seirende ut av en pitch, har byrået jobbet tett sammen med hotellkjeden for å gi publikum også utenfor hotelldørene en smak av forvandlingen. 

– Thon Hotels har fargelagt sine hoteller. Da det var på tide å fortelle om dette til det norske folk, ville Anorak gjøre det samme med kommunikasjonen. Fargelegge den. Det sterkeste beviset på at det har skjedd noe hos Thon, finner man i tapetene, i teppene og i stoffene inne i de nyoppussede hotellene. Derfor løftet vi dette frem, og lot konseptet være et visuelt bevis på forandringen, forteller kreatørene Anna Gjendem og Helena Egeland i Anorak.

–Vi er svært fornøyde med kampanjen. Anorak har levert et konsept som bryter med det tradisjonelle kategorispråket for hotellkommunikasjon på en modig og annerledes måte. Designet har virkelig fått skinne, og bidrar med å skape en tydelig identitet for Thon Hotels i et lite differensiert marked. Kampanjen er således starten på en reposisjonering av hotell-kjeden, sier Hanne Hollstedt, markedsjef i Thon Hotels. 

Har fargelagt Norge

Den første delen av kampanjen var en «teaserfase» som gikk ut på å skape oppmerksomhet om at «det skjer noe hos Thon». Del to, som avslører hva som faktisk skjer, pågår nå for fullt utendørs, på flyplass, digitalt, sosialt og som sponsorat i TV-ruta. Hånd i hånd med avsløringen ble også nye nettsider lansert på thonhotels.no

– Du får ikke det «klassiske» hotellspråket med bilder av oppredde senger i nøytralt delikate farger i denne kampanjen. Du opplever en farge, et mønster og en stoff-eksplosjon som er så tett på at du nesten kan føle teksturen på noen av de utrolig spenstige tapetene og møblene fra hotellporteføljen til Thon Hotels. På denne måten har hotellkjeden de siste ukene bidratt til å fargelegge Norge, forteller Kine Werenskiold, rådgiver i Anorak.

Sterk intern forankring

Kampanjen pryder også hele Thon Hotels interne apparat samt alle Thons egne kanaler.

– Vi benytter egne kanaler for informasjon og involvering av våre ansatte, og har skapt synlighet for og aktivisering av besøkende på Olav Thon Gruppens kjøpesentre. Gjennom fargerike matopplevelser og har vi også satt ytterligere farge på hotelltilværelsen til våre gjester i perioden, avslutter Hollstedt.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.