Faust inngår pakt med Snøhetta
Snøhetta har designet flaggskipbutikk og visuell identitet for det eksklusive skobutikkonseptet Faust.
Aktuelt byrå
Snøhetta Design
Snøhetta står bak den samlede visuelle identiteten til Faust, et butikkonsept som tilbyr håndsydde sko fra italienske og britiske kvalitetsmerker. Snøhetta har laget et sammenhengende design, inkludert retail-design, web-design, butikkskilt og brand-design, alt fra visittkort til skoesker, så vel som en skreddersydd skriftsnitt.
Faust-grunnlegger Álvaro Miranda kommer fra en familie av skomakere, og han åpnet sin første butikk i Oslo tidligere i år. Butikken tilbyr både skreddersydd fottøy såvel som håndlagde sko.
Den visuelle identiteten har en sterk forankring i skomakeryrket som håndverk, med fokus på taktilitet, kvalitet og eleganse. Et annet viktig referansepunkt har vært Johann Wolfgang von Goethes renessanse-versjon av «Faust», om Johan Faust som inngår en pakt med djevelens sendebud, en legende som har vært basis for mange litterære, kunstneriske, filmatiske og musikalske verk gjennom tidene. Interiør-elementer i designet, inkludert hvelvede figurer, skriftsnitt og fargevalg, refererer til den historiske perioden hvor Goethe skrev manuskriptet.
I dagens digitale virkelighet begynner gjerne Faust-bekjentskapet online. Snøhetta designet og utviklet en enkel, men elegant nettside som lar kundene får større innsikt i skomaker-prosessen. Med det spesiallagde skriftsnittet og utvalgte farger føles Faust som en holistisk og konsistent merkevare tvers igjennom.
Involverte byråer
Snøhetta Design