Deilig er jorden

Julefilm fra Devold med lydspor av Odd Børretzen skal inspirere til å komme seg over dørterskelen og ut.

Utendørsmerket Devold har i høst oppfordret nordmenn til å ta et oppgjør med hverdagen og tilbringe mer tid ute.

– Å tilbringe tid utendørs virker helt naturlig for oss nordmenn, forteller AD i Frank, Sara Flikkeid.

– Allikevel viser undersøkelser at et økende antall mennesker oppgir at hverdagen ofte kommer i veien for å nyte utendørsopplevelser. Det vi har ønsket med høstens kampanje for Devold, er å inspirere folk til å komme seg over dørterskelen og ut, fortsetter hun.

Hun forteller at da det kreative teamet kom over Odd Børretzens fremføring av «Deilig er jorden» i en julekonsert på TV2 fra 2009, fant de muligheten til å ta høstens kommunikasjonskonsept ett steg videre.

– Å oppfordre folk til å gi hverandre utendørsopplevelser og erfare naturens reelle verdi, er den beste måten å skape forståelse for at jorden er verdt å ta vare på. For en merkevare som i over 160 år har hjulpet nordmenn med å leve av og i pakt med elementene, var det helt naturlig å oppfordre til å gi vår skjøre lille jordklode litt kjærlighet, fortsetter hun.

– Odd Børretzens tekster er noe vi har dyp respekt for. Tekster med dybde, ettertenksomhet og varm humor har gjort han til en av Norges mest folkekjære artister. Men i denne versjonen fremfører han en alternativ tolkning av «Deilig er jorden», som virkelig treffer oss rett i hjertet. Teksten er aldri publisert etter juleprogrammet på TV2, så vi føler vi har funnet noe riktig unikt her, avslutter Flikkeid.

Involverte byråer

FRANK.