Saatchi blar seg gjennom 2016

Arbeid av Saatchi & Saatchi

Saatchi følger opp filmen fra VGs 70-årsjubileum med et tilbakeblikk på 2016, på godt og vondt.

– Akkurat som med 70-årsfilmen, ville vi prøve å gjøre noe mer enn kun en vanlig kavalkade. Det ser man nok av ved årsskiftet. Vi har forsøkt å få frem hendelsene som gjorde inntrykk og journalistikken som har vært unik for VG i året som gikk. Vi har også prøvd å få med noen lyspunkter. Ikke lett i et år som 2016. Det hele presenteres i et format som forhåpentligvis skiller seg ut fra andre collager. Vi trykket opp 36 aviser á 32 sider og bladde oss igjennom alle sammen. Variasjon i filmens tempo brukes til å kombinere bevegelige bilder med print og digitale saker. Bredden i alle VGs formater presentert på det opprinnelige, sier kreativ leder i Saatchi, Øyvind Waage.

– 2016 har vært et begivenhetsrikt år både her hjemme og internasjonalt. Det er også et år hvor VG har hatt eksepsjonelt mange gode saker som har satt dagsorden og påvirket hva man er opptatt av i landet. Vi ville derfor avslutte året med å se tilbake på utvalgte saker der VG har gjort en gravende, avslørende, eksklusiv, og/eller unik journalistikk og nyhetsdekning, sier Hanan Jahr, markedsdirektør i VG.

Filmen vises på tv og i sosiale medier.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.