Findus Fish & Quiz

Arbeid av Creuna

Findus følger opp «Make room for England»-kampanjen for Fish & Crisp med en aktivitet rettet mot fotballfans. Nærmere bestemt United og Liverpool-supportere.

– Med Findus Fish & Crisp kan du enkelt lage måltidet flest britiske fotball-supportere foretrekker i forbindelse med fotballkamp. Vår ambisjon er derfor å få norske fotballfans til å oftere å vurdere måltidet som et alternativ til pølse, pizza og burger, sier Creunas kreatørteam Pål Jespersen og Oskar Bringager.  

For å promotere Fish & Crisp mot denne målgruppen, ble to av landets største supporterklubber utfordret på deres egen hjemmebane: På puben i forbindelse med Premier Leagues hatoppgjør nr. 1, Manchester United vs Liverpool! 

Fish & Quiz klubb vs klubb 

15. januar, rett før hovedkampen, inviterte Findus til Fish & Quiz. Gjennom en pubquiz-battle, skulle vi finne ut hvilket lag som hadde de mest kunnskapsrike supporterne. Av sikkerhetsmessige årsaker ble klubbene tildelt hvert sitt sted. Quizen ble avholdt simultant over 30 spørsmål og ledet av landets 2 fremste quizmastere. Klubb mot klubb, pub mot pub. Og selvsagt med Fish & Chips fra Findus midtveis.

Aktiviteten ble promotert spesifikt mot fans på Facebook og gjennom klubbenes fora. En onlineversjon skulle booste eventet og stemningen nasjonalt. Quiz-duellen ble i tillegg live-streamet på Facebook.

Selvom fansen vanligvis ikke tåler trynet på hverandre, fikk Findus demonstrert at supporterne også i Norge kan enes om at Fish & Chips, eller Fish & Crisp i dette tilfelle, er perfekt på kampdag!  


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.