Flammende engasjement satte verdensrekord

Arbeid av I&M Kommunikasjon

Bedriften Eld, som produserer opptenningsbrikettene Tennbrikken, bidro med midler til verdens høyeste dugnadsbål.

Bedriften Eld ønsket å gjøre sine opptenningsbriketter enda mer synlig for dugnadsmarkedet. Da I&M Kommunikasjon foreslo at de kunne sette fyr på verdens høyeste dugnadsbål, var de ikke vonde å be.

Eld produserer opptenningsbrikettene Tennbrikken, og sikter seg spesielt inn mot lag og organisasjoner som driver dugnadsarbeid. I Ålesund har en dugnadsgjeng lange tradisjoner for å bygge sankthansbål, skikkelig høye sankthansbål. I 2016 var målet at det velkjente Slinningsbålet skulle skrive seg inn i Guinness World Records. Det ga tenning i dugnadsånden hos Eld.

Veien til verdensrekord

Eld bidro med midler for å kjøpe verktøy, mat og drikke til den ivrige dugnadsgjengen slik at det ble mulig å realisere drømmen om verdensrekorden. Dag og natt ble det med håndmakt løftet og spikret, pall for pall. 37.000 paller og 30.000 arbeidstimer senere skulle mesterverket toppes. To mann klatret opp på det 47,4 meter høye monumentet av et bål. Etter ni måneders planlegging og hardt arbeid skulle det hele settes fyr på, med en eneste Tennbrikke fra Eld. Tennbrikken besto den ultimate testen, verdensrekorden ble satt, dugnadsjobben skrev seg inn i historiebøkene, og medier fra hele verden fulgte med på det storslåtte prosjektet i lille Ålesund.

Kunden satset

– Jeg må få gi all ros til Eld for å tørre å satse hele markedsbudsjettet på et prosjekt hvor mye kunne gått galt og fallhøyden vært stor. Det har vært en ære å få være med på å tenne gnisten med en idé som skapte så mye engasjement og fellesskap, større dugnadsånd skal man lete lenge etter, sier kundeansvarlig I&M Kommunikasjon, Jostein Gjelsvik.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.