A-Z og ANTI lanserer nytt samarbeid og ny film

Se første filmen fra det nye samarbeidet mellom sportsmerket A-Z og ANTI.

84438 5d5a8 original
84439 7f3fc original
84440 57ed4 original

Varner-gruppens samarbeid med Zlatan Ibrahimovic, sportsmerket A-Z, valgte ANTI som nytt byrå da de så seg om etter nye måter å jobbe med kommunikasjon på.

Utfallet av samarbeidet er blant annet at Associate Creative Director Jason Kinsella og Senior Designer Fredrik Melby i ANTI sitter hos kunden på Varners hovedkontor flere dager i uken og jobber tett på merkevaren. De utnytter seg videre av bredden i ANTI ved å fortløpende trekke inn flere personer fra byrået med kompetansen som trengs der og da.

Resultatet: Et dynamisk kundebyrå drevet på en ekstremt effektiv måte, med høy tilstedeværelsesfaktor.

– Mange kreatører har behov for å forstå business, virkelig forstå kunden. Tanken var at dersom et team kunne jobbe tett på oss og forstå vår hverdag, ville teamet også bli bedre. Vi leier et team som jobber tett med oss i ett år, det er konseptet. Og Kjetil og Kenneth sa ja til det med en gang. Mange andre ville nok sagt nei, og ment at det ødelegger byråkulturen, jeg tror snarere at dette gjør byrået mer kompetent sier Jens Bonesmo i Varner Ibrahimovic.

Jobber som en redaksjon

– Vi mener at byrået må drives som en redaksjon satt sammen av kunnskapen og kompetansen som

passer til behovene og utfordringene som kundene våre har. Både Anti og Varner tør og evner å tenke nytt. Det er dessuten ganske unikt at Zlatan og merkevaren A-Z nå havner i Norge, sier Kjetil Wold, gründer i ANTI.

Samarbeidet har pågått fra årsskiftet og nå er vi ute med den første kampanjen. Det er A-Z sin undertøys-kolleksjon som nå lanseres under tematikken «show your inner gold». Under noen intense dager i Manchester er det spilt inn både taktiske og merkevarebyggende reklame med Zlatan i hovedrollen.

Regi er det Timothy Saccenti fra NY som står for og han har b.l.a jobbet med musikkvideo for Pharell og Erykha Badu, Run The Jewels, Depeche Mode m.fl og kommersielle aktører som Sony Playstation, Diesel og Nike.

Skrev egen rap-låt

I arbeidet med konseptet ble det utviklet en egen rap-låt som er fremført av Erik Lundin som vant to grammies i Sverige ifjor.

– Det er blitt et tydelig konsept som tar utgangspunkt i snakker produktets egenart (gulltrykk på innsiden ) og med et budskap om at det viktigste gullet finner du i deg selv. Det er blitt jobbet mye med det visuelle utrykket og når man ser totalen av dette er vi veldig fornøyd sier Jens Bonesmo i Varner Ibrahimovic.

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI