Ny identitet for Baker Nordby

Arbeid av Los & Co

I Baker Nordbys nye identitet er logo, farger, språk og emballasje modernisert. Bakeriene i Pilestredet og på Kolbotn er første som har fått ny drakt.


I 1908 åpnet bakeren Karl Paul Nordby sitt første bakeri i Kristiania. Fra en liten bygård på Tøyen strømmet lukten av ferske bakevarer ut i gaten. Siden den gang har familien Nordby med stolthet drevet og utvidet driften fra generasjon til generasjon. I dag har de flere utsalgssteder i Oslo og omegn.
Har hentet naturen inn i bakeriet
.

– Vi har utviklet en identitet som er tuftet på røttene til Baker Nordby, med rotfeste i den norske naturen. Vi skulle gjøre Baker Nordby til et moderne bakeri, med en skandinavisk glasur, forteller designer Marianne Christie Ryalen.


Fargepaletten er hentet fra naturens råvarer, det samme er materialene i utsalg. Byrået har også hentet opp den originale logoen, inspirert av konditorfaget, men modernisert den. Det har resultert i et neon-skilt av bakergutten. 


– I tillegg har vi også jobbet mye med verbal identitet. Baker Nordby har nå en raus og leken stemme, forteller Ryalen. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.