The Makeup Wakeup

Med The Makeup Wakeup oppfordrer AquaDerma kvinner til å droppe sminken og være stolte av sitt naturlige utseende, i en helt usminket og uretusjert kampanje.

84617 ead8f original
84618 18d1d original
84622 aa9fb original
84623 52aca original
84624 7e947 original
84625 e3716 original

Mange jenter bruker timevis på makeup tutorials på YouTube, der alt handler om å dekke til, rette opp og fremheve. «The Makeup Wakeup» skal være et usminket fjes utad, bokstavelig talt.


– Vi ønsket å bruke sminkefjerneren AquaDerma wipes til å lette litt på sminkepresset. Rett og slett minne hverandre på at det er helt innafor å gå uten innimellom, forteller kreatørene Melissa Kristiansen og May Linn Michaelsen.


Kampanjen består av forskjellige filmsnutter, bilder og intervjuer til sosiale medier, der kvinnene viser sitt usminkede ansikt i samtaler om selvtillit. Alle bildene er uretusjerte, en forutsetning når AquaDerma skal fronte det naturlige.

– Det er ingen hemmelighet at skjønnhetsindustrien bør ta mer ansvar for hva vi eksponeres for. Det gjelder også for annonsører og vi som jobber med kommunikasjon, forteller konsulent i Los & Co, Benedicte Unhjem Johansen.