FRAM Larvik skal bli verdens største fotballklubb

Arbeid av Allegro

Med #beatbayern som mantra skal FRAM i løpet av 2017 skaffe seg 300.000 nye betalende medlemmer.

Mandag 8. mai kl 18.00 gikk starten for et av fotballhistoriens villeste, dummeste, herligste, mest naive, ambisiøse og vågale stunt noen gang. Da lanserte 2.-divisjonsklubben FRAM Larvik den elleville kampanjen #beatbayern, med Arne Scheie, Drillo og en rekke andre fotballprofiler som entusiastisk heiagjeng. Med #beatbayern som mantra skal de i løpet av 2017 skaffe seg intet mindre enn 300.000 nye betalende medlemmer, som er det som må til for å bli verdens største fotballklubb, målt i medlemmer. Lykkes de, skyver de giganten Bayern Munich ned på andreplass. 

Allegro har bidratt med rådgivning, nettsted, film og strategi for spredning av budskapet i sosiale medier. På www.beatbayern.com kan man følge utviklingen av antall medlemmer i «real time». I løpet av lanseringen ble siden besøkt av 3659 personer fra 42 ulike land, og i løpet av kvelden passerte man den første milepælen på 1000 medlemmer. Med dette er FRAM Larvik allerede en større klubb enn Brann. Kort tid etter lansering ble saken omtalt på VG

Den ville idéen kom på et styremøte i FRAM Larvik for ca tre år siden, og har siden da vokst til en drøm og en ambisjon det ble umulig å legge vekk. Fotballen beviser gang på gang at den er en arena der hva som helst kan skje, og med en snerten hashtag, et kontinuerlig oppdatert nettsted, en verbalt skadefri Jan Åge Fjørtoft som ambassadør/innkaster/videoreporter, en rekke fotballkjendiser i inn- og utland, begeistrede sponsorer, FRAM Larviks egne tilhengere, lagledere, spillere og andre, samt god kunnskap om sosiale medier (Jan Åge Fjørtoft la ut en tweet som er retweeted av folk med til sammen 13 mill følgere), skal den lille klubben slett ikke avskrives. 

Prosjektet vekker allerede oppsikt langt utenfor landegrensene, og bare mens denne teksten ble skrevet økte medlemstallet med 36.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.