Telenor viser frem Internet of Things

Arbeid av TRY

En stor innholdsmarkedsføringskampanje fra Telenor folkeliggjør fenomenet Internet of Things.

Internet of Things blir en mer og mer naturlig del av hverdagen vår og åpner for uante muligheter. I en stor innholdsmarkedsføringskampanje folkeliggjør Telenor fenomenet ved å vise frem funksjonene i overraskende sammenhenger.

I en ny web-TV-serie viser Telenor Bedrift noen av mulighetene som oppstår når man får ting til å snakke sammen via 4G-nettet. I den første episoden ser vi et straffespark som fyres løs mot mål på Grünerløkka, for så å repliseres og skytes ut av en fotballkanon på Youngstorget, der tilfeldige forbipasserende prøver seg som keepere. I episode to handler det om et keyboard som begynner å spille musikk på Aker Brygge, for å avløses live av klokkespillet i Oslo rådhus.

– Mange har hørt om Internet of Things, men ikke alle forstår hva det er, eller hvordan teknologien kan bidra til en enklere hverdag. Gjennom kreative og morsomme grep er målet å folkeliggjøre Internet of Things. Dersom flere gjennom denne serien får en forståelse av hva det er og ser verdien, blir det også enklere å forstå hvordan Internet of Things kan endre måten vi jobber på i kompliserte prosesser, sier Synnøve Henden-Kaasen, prosjektleder for markedskommunikasjon i Telenor Bedrift.

Det er TRY som står bak web-TV-serien som produseres i samarbeid med Rubicon og designselskapet HOOS med produktdesigner Nima Shahinian i spissen, som også er programleder i serien. Konsulent Yngve Holtberget i TRY synes prosjektet har vært en spennende utfordring.

– Serien viser at det ikke trenger å være motsetning mellom kreativitet og innholdsmarkedsføring. Snarere tvert imot. Gode innholdsmarkedsføringskonsepter er like avhengige av den gode ideen og kreativiteten som alt annet som lages av kommunikasjon, sier Holtberget.

De to første episodene kan du se her, eller les mer her

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.