Elbil-reklame 2.0

Arbeid av TRY

Ny reklamefilm for e-Golf. En mer emosjonell film enn vi er vant til å se av elbilreklame, og den vurderes allerede for flere andre markeder.

– Vi føler at tiden er moden for å snakke om noe mer enn bare rekkevidde når det gjelder elbiler. Hvorfor stiller vi ikke de samme kravene til elbiler som andre moderne biler, for eksempel når det gjelder sikkerhet?, spør Tor Anton Bjørge, markedssjef personbil hos Harald A. Møller.

Filmen har allerede vekket interesse hos de tyske eierne, som vurderer å bruke filmen også i andre markeder.

– Det skjer med jevne mellomrom at fabrikken ønsker å bruke reklamen vår også utenfor Norges grenser. For oss er det selvfølgelig en fjær i hatten, sier Bjørge.

Morten Polmar, konsulent i TRY, mener at det ikke er så rart at Norge leder an når det gjelder elbil-reklame.

– Norge har kommet lenger enn alle andre markeder når det gjelder utbredelse av elbiler. Da er det kanskje heller ikke så unaturlig at behovet for å vri litt på kommunikasjonen starter her, sier Polmar.

Filmen er produsert av Pravda med Johanne Helgeland på regi. Det kreative teamet hos TRY har vært Karin Lund og Øystein Halvorsen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.