JCP Ignite på klubbjakt

Arbeid av JCP Ignite

I år som i fjor var det reklamebyrået JCP Ignite som stod bak lanseringen av årets Premier League-sesong.

Byrået som igjen fikk tillit av TV 2 har i år bistått både med promo-aktivitet opp mot lansering, men også redaksjonelt etter sesongstarten. 

– Vi har opparbeidet oss solid erfaring innen fotball de siste årene, da vi tidligere har jobbet med å lansere nye sesonger av både Eliteserien og Premier League. Vi vet hva som trigger die-hard fotballfans og hva som skal til for at de bestiller TV 2 Sumo-abonnement. Men i år ønsket vi å nå et langt bredere fotballpublikum, forteller kreativ leder i JCP Ignite, Paul Little.

Interaktiv webserie

Årets kampanje ble altså todelt, hvor promo-aktiviteten i forkant fokuserte på de allerede mange hardcore fotballfans, mens den redaksjonelle delen snakket mer til de som er interesserte i fotball, men som ikke nødvendigvis følger én spesiell klubb. I den interaktive webserien «Klubbjakten» kunne derfor målgruppen bli bedre kjent med alle klubbene og de 20 unike supporterkulturene. Seeren kunne også selv være med å bestemme hva som skulle skje i serien. 

Publisert i sanntid

På 10 dager skulle den fotballinteresserte eks-snowboarderen Helene Olafsen reise England rundt, besøke alle de 20 PL-klubbene, og en gang for alle finne klubben hennes hjerte kunne banke for. Resultatet fra reisen ble publisert fortløpende i kanaler som blant annet TV 2 Nyhetene, TV 2 Sporten, TV2.no, Facebook, Facebook live, Instagram og Twitter. Det meste av innholdet ble også publisert i sanntid på www.klubbjakten.no, noe som betydde at alt Helene opplevde, kunne seeren oppleve mer eller mindre samtidig. Seeren kunne derfor prate direkte med Helene, komme med tips om personer hun burde møte, og påvirke henne i valget av klubb.

Konsekvensen av å være tilstede både i betalte og redaksjonelle flater ga resultater for TV 2s Premier League-satsning. I skrivende stund har kampanjen en total rekkevidde på nesten 1,5 millioner, 220.000 unike besøkende på klubbjakten.no, og over 350.000 seere. 

Episodene kan fremdeles sees i sin helhet på både www.klubbjakten.no og www.tv2sumo.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.