Lerum satser på den gode smaken Heimefrå

Arbeid av ANTI

Nytt konsept erstatter syltetøyserien «Utvalde».

I to år har Lerum jobbet med utviklingen av det nye produktkonseptet som er den største satsningen til Lerum siden nettopp «Utvalde» ble lansert. Gjennom grundig research og nøysom behandling av innsikt har Lerum og byrået jobbet med å skape en serie som får frem de gode assosiasjonene knyttet til smaken hjemmefra, og da spesielt fra den lille gården Sørheim og Sogndal. De fleste av oss har et nært og nostalgisk forhold til syltetøy som er knyttet til den gode smaken hjemmefra. For de mange i Lerum-familien som fremdeles jobber i Sogndal er denne smaken naturligvis sterkt knytta til nettopp historien om familien Lerums arnested. 

– Vi hadde et ønske om å utvikle et konsept som kunne være fristende, kommersielt og samtidig forsterke vår egenart. Lerum har en stolt historie med å lage smakfull saft og syltetøy, så da føltes det naturlig å gå tilbake til røttene. Til stedet der alt startet. Hjem til Sørheim gard i Sogn. Her fant vi alle delene vi ønsket oss til et spennende og troverdig merkekonsept, sier Marte Myklebust Åril, markedssjef i Lerum.

Det er ANTI som har stått bak konseptet og design.

I løpet av prosessen ble det stadig tydeligere for oss at syltetøy er en kategori ladet med haugevis av nostalgiske følelser knyttet til den god smaken av digg syltetøy hjemmefra. Da vi gravde litt i historien ble det dermed helt naturlig for oss å utvikle et konsept basert på Lerums eget hjemsted, sier Behnam Farazollahi i ANTI.

«Heimefrå» ble lansert 18. september. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.