Tommel opp for Billig Middag!

Arbeid av Uredd

Ved hjelp av tomler, bøttevis av humor og en godt stemt skranglegitar skal det nye kommunikasjonskonseptet til Bunnpris øke kjennskapen til Billig Middag.

I høstens relansering av Billig Middag tar Bunnpris et modig steg bort fra klassiske framstillinger av dagligvarekonsepter. Det nye kommunikasjonskonseptet skal øke kjennskapen til Billig Middag og skape begeistring rundt merkevaren Bunnpris, ved hjelp av tomler, bøttevis av humor og en godt stemt skranglegitar.  

Nordmenns middagsvaner er veldig forskjellige, men behovet for å handle raskt og billig er ofte universalt. For å dramatisere hvordan Billig Middag dekker enhver inngang til middagshandel (og hvor billig det er) har vi fått de herlige kundene til å spille hovedrollen i de nye filmene. 

Tommel opp universet består av 15 karakterer i sin helhet, alle gjenkjennelige for de fleste av oss og med hver sin unike sjarme. For å få det nye konseptet opp på beina har vi vært avhengige av to ting: 1) en leken kunde som tør å bryte ut og som er åpen for nye idéer, og 2) et produksjonselskap som kunne legge all sin kompetanse og kjærlighet i detaljene. 

I Bunnpris fant vi det første, i Klipp og Lim fant vi det andre. Prikken over i’en ble samarbeidet med Jon Arne Bjørnstad, en humoristisk låtsmed som har sydd konseptet sammen med euforiske tekster og melodier. 

Prosjektet har vært gjennomført med håndbrekket av fra alle involverte. Hovedfilmene skal gå på TV fra uke 37, og utover høsten vil det komme 8 nye filmer for sosiale medier som går enda tettere på hver karakter og hvilke utfordinger de har knyttet til middagshandel i hverdagen. 

Maten er herved servert. Tommel opp for veldig, veldig billig middag!

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.