«Unstoppable» Johaug

Arbeid av Hyper

Hyper har det siste året jobbet med reposisjoneringen av merkevaren Johaug. Første løsning på det nye konseptet er filmen «Unstoppable».

Reklamefilmen «Unstoppable» med Therese Johaug i hovedrollen ble spilt inn i vår. Allerede dagen etter hun fikk beskjed om den forlengende dommen var hun ute på rulleski og målet ble flyttet fra OL i Sør-Korea til VM i Østerrike. Der skal hun vise alle at den som nekter å gi opp, blir veldig vanskelig å slå. Selv om Therese nå er utestengt i 18 måneder blir ikke filmen noe mindre relevant av den grunn. 

– Ideen bak filmen er å vise på en ærlig og rå måte hva som skal til for å vinne. Å få frem noe av den ensomheten, innsatsen og smerten som ligger bak det å ville være best. Det handler om å ta ett steg av gangen og aldri gi opp, forteller kreatør Frank Nystuen. Dette var også inspirasjonen til den spesialskrevne låten «One Foot in Front of the Other», komponert og produsert av Erlend Mokkelbost og Morten Myklebust aka. LOV, med IVIE på vokal. 

– Inspirert av Thereses viljestyrke, pågangsmot og urokkelige tro på at hun skal tilbake på toppen av pallen har merkevaren Johaug besluttet at vår visjon er å få jenter til å føle seg ustoppelige, sier Anne Helene Jørgensen i Johaug/Active Brands. 

– Jenter får konstant beskjed om hvordan de skal være, hvordan de skal få den perfekte looken, hvordan være on fleek. De får beskjed om å være sterke og tynne, at de må være snille og gutsy. Vår strategi er ikke å fortelle noen hvordan de skal være, men heller bidra til at jenter føler seg ustoppelige ved å bekrefte at de er ustoppelige, sier kreatør Gro Larsson.

Filmen har på 5 dager blitt sett av 500.000 på Facebook, Instagram og YouTube. Den er delt mer enn 650 ganger på Facebook og har godt over 90% organisk spredning. 

Stor takk til Ole Jacob Grindvold og Leirvassbu Fjellstue.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.