Frister med norsk natur

Arbeid av Apt

Statskog frister med verdens beste natur når de nå lanserer nye nettsider i samarbeid med Apt.

– Nordmenn er glad i naturopplevelser og vi har muligheter som resten av verden misunner oss. Gjennom nytt nettsted får vi nå vist fram mulighetene på fellesskapets grunn enda bedre. Mer friluftsliv gir bedre folkehelse, sier kommunikasjonssjef i Statskog, Trond Gunnar Skillingstad.

Hele designet er innrettet mot å få flere til å falle for fristelser. Derfor har Statskog lagt stor vekt på å vise fram bilder fra turer i ulike deler av landet, fra de ulike jaktbare artene vi har og ikke minst mulighetene på 60.000 fiskevann.

– Dessuten viser vi fram nesten 80 utleiehytter som koster lite og ligger midt i naturen. Og det som er enda mer spesielt: Over 100 åpne buer hvor du kan ligge ei natt uten å betale noe. Å gjøre opplevelsene mer tilgjengelig er en del av samfunnsoppdraget vårt, sier Skillingstad.

– Vi vant muligheten til å få jobbe med en svært spennende kunde i Statskog etter byråkonkurransen i våres, sier Apt-sjef Kaare Øystein Trædal.

– Det har vært en spennende reise inn i et foretak som forvalter en så stor og viktig del av naturen i dette landet. Å få formidle dette digitalt er en utfordring for designerne og utviklerne våre som vi allerede har lært mye av og som vi ser frem til å lære mer av. Innhold er som kjent nøkkelen til gode digitale opplevelser, og det mangler det ikke på i Statskog. 

– Vi har fått lov til å jobbe dette inn i en god brukeropplevelse med fokus på å inspirere. Det gamle nettstedet var heller ikke mobil-vennlig, så vi har selvsagt også vektlagt at denne brukeropplevelsen skal være like god på alle flater. Nå ser vi frem til å komme i gang med videreutviklingen i dialog med ikke bare de ansatte i Statskog, men også brukerne av alle tjenestene, avslutter Trædal.

www.statskog.no


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.