Dinamo til topps med Sweet Protection

Arbeid av Dinamo

For å spisse posisjoneringen ytterligere har den norske utstyrsleverandøren Sweet Protection inngått et samarbeid med Dinamo.

Den norske utstyrsleverandøren Sweet Protection har høye ambisjoner om både vekst og internasjonal ekspansjon. Etter en omfattende byråkonkurranse i fjor høst, var det Dinamo som til slutt stakk av med reklamekontoen. Selskapet er i gang med en kraftig satsning for å styrke markedsposisjonen både i Norge og globalt, og skal nå øke kommunikasjonsinnsatsen sammen med Dinamo.

Skal løftes til nye høyder 

Sweet Protection eies av Active Brands, en av de raskest voksende aktørene i sportsbransjen i Norden. Noe av det viktigste i jakten etter nytt byrå var å finne en partner som kunne utfordre selskapet til å nå nye høyder internasjonalt.

– Vi er i bunn og grunn en gründerbedrift med evne til å snu oss raskt rundt. Vi liker å si at vi har en rock'n'roll-mentalitet, men samtidig en bunnsolid profesjonalitet når det kommer til produktene våre. Det var også egenskaper vi så etter da vi skulle velge ny byråpartner. Vi føler oss sikre på at Dinamo kan hjelpe oss med å løfte merkevaren Sweet Protection til nye høyder, sier Christian Erga, markedssjef i Sweet Protection.

Ikke bare action

«Live to play another day» er Sweet Protections konseptsetning, og Dinamo har vært med på å videreutvikle og innholdsfylle denne gjennom en ny merkevarestrategi. Dette innebærer et taktskifte, der man ikke lenger utelukkende fokuserer på utøveren og action, men også et mer sosialt aspekt som inkluderer venner og familie i konseptet.

– Sweet Protection er helt klart en av de mest spennende merkevarene i Norge. Med innovative produkter av svært høy kvalitet og ambisiøse internasjonale planer, gleder vi oss stort over å få være med på denne reisen, sier Heidi Holm, seniorrådgiver i Dinamo.

Det kreative teamet som skal jobbe med Sweet Protection er Øivind Kristiansen og Helge Svendsen.

– Vi synes det er veldig kult at de ble med på å gå en litt annerledes vei enn det konkurrentene deres gjør. Bransjespråket har hatt litt vel mye fokus på det barske individet og mennesket mot naturen. Så nå myker vi det litt opp ved å fokusere på andre grunner til at man beskytter seg, som det å kunne herje mer og lengre med folka man er glad i, sier teamet.

Det første resultatet av ny strategi og byråbytte lanseres denne uken. Blant uttakene er en ny kampanjefilm med frikjører og ambassadør Matthias Haunholder i hovedrollen. Filmen er regissert av Aksel Jermstad i co-produksjon med østerriske Freiluft Doku.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.