Førstemann til Nordkapp!

Arctic Rally er bilspillet som belønner de flinkeste sjåførene, og Good Morning står bak utvikling, UX og design.

86962 b9037 feature

– Vi anslår at produktiviteten kommer til å synke med 20-50 prosent internt etter lansering, det er utrolig lett å bli hekta, sa digital redaktør i Sparebank1 Nord-Norge, Ole Hjetland Falck etter første testrunde.

Spillet er laget for SpareBank 1 Nord-Norge, og statistikken viser at spillet kan virke en smule avhengighetsskapende da det allerede har blitt spilt 75 000 ganger, kun ti dager etter lansering. 6000 spillere har totalt testet sine kjøreegenskaper, og konkurrerer om å vinne et reisegavekort til Nordkapp.

– Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med Good Morning og syns det er spennende å prøve noe nytt, forteller Maja Ludvigsen i SpareBank 1 Nord-Norge.

Så, hvorfor lanserer en sparebank et bilspill?

– Lansering av nye innovative produkter som Smart bilforsikring er krevende, forteller Reidun Lunndal, prosjektansvarlig for Smart Bilforsikring i SpareBank 1 Nord-Norge. Det er vanskelig å skaffe volum og penetrasjon hos kunder som ikke «vet» at de trenger en slik forsikring.

– For å nå ut til en kritisk masse med et nytt produkt, må produktet først bli tatt i bruk av innovatørene og early adopters. Denne gruppen elsker teknologi og nye produkter som jo Smart bilforsikring er, sier Karlsen.

– I en verden der vi drukner i innhold er det ekstra gøy at SpareBank 1 Nord-Norge ønsker et spill for å skape oppmerksomhet. Tallene de første 10 dagene viser tydelig at vi klarer å engasjere målgruppen, forklarer Eirik Fjellaksel, byråleder i Good Morning.

Du kan selv teste spillet her: arcticrally.no.

Involverte byråer

Goodmorningoslo logo

Good Morning