Heier på mangfoldet

Arbeid av Creuna

I Shells kaffeavtale kan du være stolt av den koppen du har.

I vår lanserte Shell for første gang en egen kaffeavtale. Siden de fleste av bensinsstasjonskjedene allerede har hatt kaffeavtalekopper i mange år, var utforingen å skape en ny type kaffeavtale som folk raskt kunne se verdien av og omfavne i et tøft marked. 

– Hvorfor skulle vi tvinge folk til å kjøpe enda en kaffeavtalekopp? Derfor lot vi heller folk få bruke den koppen de allerede har i bilen, eller en annen favorittkopp. Slik ble Shells kaffeavtale ikke bare mer brukertilpasset, den ble også mer miljøvennlig, forteller Petter Andersen, kreativt ansvarlig i Creuna. 

Kaffeavtale uten koppfokus

Kopper i alle farger og fasonger har preget alle landets 221 Shell-stasjoner, og under ulike paroler har landets bilister blitt oppfordret til å være stolt av koppen sin. Kampanjen har også skapt rikelig med engasjement i sosiale kanaler.  

– Sammen med folk langs veien har vi heiet frem mangfoldet. Vi er svært fornøyd med det kreative arbeidet som Creuna har levert, sier Nina Røsland, digital- og lojalitetsansvarlig i St1 Norge. 

Kaffeavtalen er et av flere retailkonsepter byrået har utviklet sammen med bensinstasjonskjeden for å øke trafikken til stasjonene. 

– På kort tid har Shells kaffeavtale blitt etablert som et smart og tidsriktig supplement til eksisterende avtaler. Dette har skapt akkurat det resultatet vi ønsket, nemlig økt omsetning ved stasjonene våre, sier Erik Anker, markedssjef i St1 Norge.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.