Nor-Way på god vei mot julestemning

Med budskapet «på god vei» skal Nor-Way Bussekspress og Yellow Banana inspirere det norske folk til å velge buss framfor bil.

I høst vant Yellow Banana pitchen for det nye kommunikasjonskonseptet til Nor-Way Bussekspress. Markedssjef Solveig Jasbir Lae forteller om hard konkurranse blant byråene som deltok i pitchen.

– Det var lagt mye arbeid i pitchene slik at konkurransen var tøff, men Yellow Banana skilte seg ut ved at de også traff våre hjerter med konseptet «på god vei». Vi gleder oss til den videre reisen med gjengen i Yellow Banana.

Konseptet rulles på ordentlig ut først til neste år, men allerede nå får vi en smakebit med tre julefilmer.

– Stemningen i julefilmene er veldig i tråd med ideen bak konseptet. Vi vil at folk skal oppleve at når de kjører med Nor-Way Bussekspress så kjenner de seg ivaretatt. Du trenger ikke å tenke på å kjøre, men kan fokusere på det du vil. I tillegg kommer du uthvilt fram enten du skal på jobb eller du skal hjem til familien, forteller kreatør Martin Moen.

Sammen med partner Mette Alstad har han utviklet det nye kommunikasjonskonseptet til Nor-Way Bussekspress.

– Da vi jobbet med pitchen til Nor-Way sitt nye kommunikasjonskonsept fant vi en interessant fellesnevner for alle reisende. Alle er jo på vei et sted, både til en destinasjon, men også til et nytt kapittel i livet. Vårt ønske med konseptet er å vise at Nor-Way gjør sitt for å bidra til at veien dit du er på vei blir litt lettere. At uansett hvor du er på vei, så er du på god vei med Nor-Way, forklarer Alstad.

Teamet gleder seg til å fortsette samarbeidet med Nor-Way etter jul. Da blir en større kommunikasjonsprosess satt i gang.

– Vi har allerede planlagt en del, men det blir godt å få begynt sånn skikkelig på ekte. Det er masse fint og gøy i vente, så det er bare å glede seg, avslutter det kreative teamet.