Skaper (snap-)konkurranse i burgermarkedet

Arbeid av New Work

Internettet elsker tydeligvis bacon, så vi valgte å snakke på samme måte. Dette gjorde vi gjennom gif’er, en snap-linse og tradisjonelle kanaler.

Da vi skulle lansere Bacon King i Norge var noe av kampanjeuttrykket satt på forhånd av Burger King, så vi måtte ta i bruk de verktøyene vi hadde for å gi den så mye liv, humor og særpreg som vi kunne.

Siden internettet tydeligvis elsker bacon, valgte vi å snakke på samme måte. Dette gjorde vi gjennom gif’er som teaset på Facebook, en snap-linse og i tradisjonelle kanaler.

– Det var ekstra gøy at det absurde materialet vi lagde klarte å skape slikt engasjement, spesielt at snap-linse/spill/konkurransen ble en slik hit, sier kreatørteamet Kristine og Abel.

Resten av kampanjen har også vært en stor suksess, ifølge Burger King.

– Bacon King kampanjen ble fra vårt ståsted en stor suksess, og kampanjesalget på den ene burgeren nærmest tredoblet seg i perioden vi var på i media, sier Heidi Moss, markedssjef i Burger King.

– Tallene for dette caset skyhøye, og i benchmark-basen vår for Norden og Benelux så er dette den høyeste play-timen vi har sett hittil, ifølge SnapChat.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.