Ny visuell identitet for Urban

ANTI står bak utviklingen av ny merkevareplattform og visuell identitet med et dedikert mål om å gjøre Urban mer relevant og tydeligere for målgruppen 15-30 år.

Https s3 eu west 1 amazonaws com grafill files images 1 1 6204 MAIN u r scribble
88295 4846f original
88296 1da74 original
88297 a6899 original
88298 a65dc original
88299 162e1 original
88300 8761c original

Urban er et Varner-eid livsstilskonsept med 31 butikker spredt rundt i Norge og Sverige. Kjeden har lenge hatt et streetwear-fokus, men har det siste året lagt om kursen med nytt merkevarekonsept. Målet har vært å fornye seg i et tøffere retail-marked, der stadig flere internasjonale konkurrenter de siste årene har styrket sin posisjon i Norge.

– Vi merker at markedet rundt oss forandrer seg, og at kunden krever stadig mer. Det å skille seg ut blant en yngre målgruppe krever at vi tenker nytt. For oss har Urban alltid handlet om god stemning, å leke seg på jobb, å ikke ta seg selv så høytidelig og å være inkluderende. Derfor utviklet vi konseptet, Come Play With Us, som ANTI tok et steg videre, sier Andreas Gallefoss, administrerende direktør i Urban.

U R Urban

ANTI har stått for utvikling av en ny merkevareplattform og ny visuell identitet med et dedikert mål om å gjøre Urban mer relevant og tydeligere for målgruppen 15-30 år. For å svare på dette har det blitt utviklet en identitet som inviterer kunden til å leke med Urban. Merkevaren benytter grunnprinsippet om å sette kunden først og tar dette inn i det visuelle universet.

– Ved å fremheve de to første bokstavene UR i navnetrekket Urban har vi utviklet et enkelt grep som setter fokuset på individet, kunden først - deretter merkevaren Urban. Grepene spiller på det å ikke ta seg selv så selvhøytidelig, selv som merkevare, og er bare en av mange virkemidler som er utviklet for å skape en mer dynamisk profil som kan fungere vel så godt digitalt som i fysiske butikker, sier Behnam Farazollahi i ANTI.

– Totalen av disse virkemidlene har gitt Urban en mer leken profil som fremstår mer moderne og tilpasset det digitale skiftet innen retail, der det fysiske og digitale smelter mer sammen. Konseptet er blitt implementert i et par butikker allerede, og vi ser at det fungerer veldig godt, avslutter Gallefoss.

Involverte byråer

91126 20304 original

ANTI