Nedtelling til Gullblyanten: Kristoffer og Sigurd

Vi lytter til Gullblyanten-tips fra duoen som deler det kreative ledererskapet i Futatsu Industries, Kristoffer Reppen og Sigurd Solberg

Kristoffer Reppen og Sigurd Solberg jobbet tidligere sammen i TBWA\OSLO, før de etter hvert fortsatte videre på hver sin kant. I fjor høst fant de sammen igjen, og tok fatt på jobben som kreative ledere i Futatsu Industries på Grønland.

Med julegenser i januar: Kristoffer Reppen og Sigurd Solberg.

– Dette blir jo egentlig bare å gjenta hva alle andre har sagt allerede, men slik må det vel nesten bli når man skal trekke frem de beste jobbene fra året som gikk.

– Veldig morsomme ideer basert på noe man lett kan kjenne seg igjen i. Svært relevante historier for akkurat denne avsenderen. Rart med Finn.no, forresten, for det er jo gøy både å kjøpe og selge der. Jaja. Håndverket er det også virkelig verdt å trekke frem i disse filmene. Harald Zwart der, altså.


– Stort og deilig! En typisk tanke som fort kunne endt bare som en tanke. Men heldigvis har Finn og Eirik holdt på helt til de har stått igjen med en helstøpt og fascinerende aktivitet. Masse små ideer og detaljer som gjør kampanjen både severdig og imponerende. Vi har vel sjelden sett rekruttering av økonomistudenter gjort på en så frisk og annerledes måte. En film som har et stort spredningspotensial, og som garantert finner veien til hel haug av unge blåskjorter som snakker noe annet enn norsk.


– POL har gjort masse flott for NSB, og denne jobben er jo slettes intet unntak. Dette er aktiviteter som får statsbanene til å fremstå både lekne og aktuelle. Vi synes det er elegant å bruke sitt eget produkt så til de grader. Haugevis av detaljer som gjør jobben rik og imponerende. Ja, det er jo i grunnen bare å ta av seg hatten sin for denne jobben. Eller disse jobbene, da. Og sine hatter, siden vi er to.


Gullblyanten 2015 arrangeres 4. mars på Plaza i Oslo. Les mer om frister og slikt her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.