– VR i kommunikasjon: ti steg videre

Kreatørene Kim Follesøy-Thuen og John E. Njoki begynte nylig å jobbe i HEISHOLT INC, og her deler de ut kudos til arbeid som har imponert dem.

Kreatørene Kim Follesøy-Thuen og John E. Njoki.

John E. Njoki har akkurat kommet hjem til Norge etter 6,5 år i Stockholm, Paris og København. Etter studier fra Berghs og Hyper Island har han jobbet i blant annet JWT Paris, Crispin Porter + Bogusky Copenhagen og kommer sist i fra REACT by Konstellation & Republica. Kim Follesøy-Thuen kommer sist i fra Geelmuyden Kiese og har tidligere jobbet i Grey/G2 i London. De har nå jobbet i HEISHOLT INC i litt over en måned.

– Takk til Kreativt Forum for kudos-stafettpinnen! 

– Heter det egentlig å gi kudos, spør Kim. Her har du litt kudos? Takk for kudosen? Høres rart ut. Nei, det høres ikke rart ut, sier John. Uansett så skal vi i alle fall gi eller dele ut litt kudos. 



Fortell om en norskprodusert jobb dere er glade i.

– En norskprodusert jobb som vi har diskutert mye i det siste er «Audi - Enter Sandbox» av POL og MediaMonks. En imponerende jobb som tar VR i kommunikasjon ti steg videre. Stikk gjerne innom Pilestredet 75C så vi kan få teste den!

– En annen jobb som vi vil kaste litt kudos etter er den nye kampanjen fra Morgenstern for finn.no. En jobb som enkelt kombinerer data og innsikt på en sjarmerende og morsom måte. Favoritten er damen på tredemøllen. Hun har så lite energi, hun. 

Nevn ett eller flere internasjonale arbeider dere gjerne skulle laget selv.

Post-it-Banner:
– Noe vi tilfeldig kom over når vi tilfeldigvis googlet oss i hjel etter å finne inspirerende og kreative jobber til Kudos-spalten som viser at vi er kule folk som trekker frem en jobb som ikke har vært med tidligere var denne jobben fra Post-It (Som vi hadde sett før, altså). Folk hater bannere. Men ingen hater vel en post-it-banner? Utrolig enkel og relevant!


«Help a Dane»:
– Denne fine kampanjen treffer ikke bare målgruppen på et språk de ikke kan, den er også med på å øke kunnskapen om hudkreft og hva man skal gjøre for å beskytte seg selv. Den er også veldig morsom! 

Kudos sendt til &Co.


QR-koden 

– I kreativitet så er det mye prøving og feiling, og i den ånden vil vi gjerne avslutte med å gi QR-koden en skikkelig shout out. Selv om det var en teknologi som ga flere frustrasjoner enn gleder og forlangte langt mer av forbrukere enn det er lov til, pushet den interaktivitet i bransjen. Bruken av den resulterte også i mange prisvinnende ideer.









Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Også kaster vi stafettpinnen videre til noen vi synes er flink! Så, Helena og Anna i Anorak, ta i mot!

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.