Artikler: Meninger

Mensen Schmensen

Alt for ofte gjentar bind-reklamen ting som kvinner allerede vet så inderlig vel. Belys viktige tem…

Hvem velges og hvorfor? Et hjertesukk fra et Kinderegg

Kreativ leder i Melvær & Lien og leder for designjuryen i Gullblyanten 2015 mener det forlengst er …

– Skrift med seriffer gir ikke bedre lesbarhet

Skrift med seriffer gir ikke nødvendigvis bedre lesbarhet, sier designer Robin Sandborg, som mener …

Hvor ble det av Norge?

Cannes Lions: Eva Sannum, kreativ leder i Geelmuyden Kiese deltar i årets PR-jury. Hun har skrevet …

Effektiv kommunikasjon

KF-topp mener det kan ha toppet seg for ANFO-topper da de tidligere denne uken sendte ut et truende…

– Ingen raske løsninger

– Slik det er nå, er jeg dessverre redd for at mange av landets presumptivt beste byråer vil legge …

– Universell utforming gjør det enklere for alle

Maren Volsdal Skirbekk, informasjonsdesigner i Bouvet, har skrevet et tilsvar til Christoffer Loran…

Noen tanker om universell utforming

Digital Director i SMFB, Christoffer Lorang Dahl skriver om hvordan det er å jobbe med universell u…

Følelser spiser fornuft til frokost

I Aftenposten ble «den gode, faglige fundamenterte designkritikken» etterlyst forleden. Scandinavia…

Den gode teksten

De fleste gjenkjenner en god tekst når de leser den. Da sier vi at den har «noe». Den «berører» oss…