TAKK TIL BRANSJEN

Jeg må bare benytte denne muligheten til å takke nesten alle jeg kjenner i bransjen. Da BRIGHT Products lanserte sin Crowdfunding kampanje på Indiegogo, var det gamle bransjekollegaer som stilte opp når familie og venner var "brukt opp". Nå er vi i mål med det jeg tror er Norges første store Crowdfundingsukess. TAKK!

Det har vært litt av en reise å følge denne "hjemmemekkede" kampanjen fra dag til dag. Kanskje også lærerikt for flere. I mangel av byråbudsjett (og med uforskammet stor selvtillit) mekket jeg film på moviemaker og klippet, klippet og klippet for å komme ned i tid. (La meg benytte anledningen til å takke Magne og gjengen i Apt Motion for å by på fantastisk 3D animasjon som jeg har brukt siden The Common Pitch i fjor.) Første "bølge" var som sagt familie og venner. Deretter stilte bransjen opp. Kjente og ukjente. Så plukket noen kontakter i amerikanske medier opp saken, og ting begynte å skje "over there". Det er ikke tvil om at produktet fra K8 er attraktivt, men likevel spesielt med så stor respons. Ønsket om å bestille til seg selv og donere en lampe til CARE fordeler seg med ca 50/50 av bestilte produkter. Det snurret og gikk i noen uker, men da Johan H og FERD meldte interesse, begynte det å ligne på suksess. Det var 1 uke siden. Nå har jeg nettopp lagt på etter en Skype samtale med en byråmann i Østerrike (!) som sammen med sin venn Agnes i Kabul (!!!) har samlet over 50 venner bak en bestilling på 80 lamper. Min konklusjon er at sosiale medier bare har en funksjon for sosiale folk. Og da mener jeg de som bryr seg, engasjerer seg og deler med begeistring. Jeg er strengt tatt ikke KF medlem lenger, men Harald har glemt å slette profilen min - og jeg føler meg mer som en del av bransjen enn noen gang før. Takk.