Soulpolice går globalt

Soulpolice fikk Motorola som kunde høsten 2007, og har siden jobbet opp mot BBDO i New York. Nå er gigantprosjektet Motorola City lansert.

8481 eb8e0 original
8482 294c4 original
8483 6ea47 original
8484 263de original
8485 f12e1 original

Det interaktive byrået har vært med på både regi og produksjon av et omfattende prosjekt for Motorola i USA.

Prosjektet er et samarbeid mellom BBDO New York, fotograf Simon Thorpe i London og Soulpolice i Oslo. Det dreier seg om Motorolas B2B-virksomhet innen sikkerhetsløsninger på det offentlige markedet med 35 teknologisk avanserte produkter. Kundegrupper er offentlige instanser, sikkerhetssjefer, brannvesen, politi, sykehus og liknende.

Interaktiv design «Arkitektene» bak prosjektet er Erlend Tangen Istad og Christian Westerberg.
– Vi bruker levende bilder, lyd og fortellerteknikk for å presentere noe som er seriøst og teknologisk avansert, sier Westerberg, som mener at deres reklamefaglige bakgrunn, i tillegg til den teknologiske og interaktive kompetansen, har vært utslagsgivende for valg av løsning.

Det har vært en stor utfordring for et lite byrå å gjøre et så omfattende prosjekt over Atlanteren, ifølge daglig leder Martin Devold Soknes. BBDO kom med skisser, mens Soulpolice har arbeidet med prosjektet fra idé til design, oppbygging og endelig resultat.
– Det er brukt mye tid på detaljer slik at all design og interaktivitet oppleves sømløst. Utfordringene og telefonkonferansene har stått i kø. Vi har fått ubegrenset tillit fra BBDO. Design er i fokus hele tiden. Ikke minst fordi vi tar sikte på å konkurrere med de beste internasjonalt, forteller de.

Megacity Selskapet har valgt å presentere Motorolas 35 løsninger i en gigantisk, interaktiv by – Motorola City. Her kan du navigere deg gjennom en rekke situasjoner og scenarier på flere nivåer. Det er sømløse overganger mellom passiv video og selvnavigering. De mange lydsporene er synkronisert slik at de tilpasser seg vindu og situasjon. Brukeren selv merker ikke overgangen fra film til bilde, og du er alltid i «settingen».

Kunden har nå bestemt seg for å globalisere Motorola City, først i Europa, deretter i Asia. Det betyr enda mer jobb for byrået på Skillebekk.
– Løsningen er blitt veldig godt mottatt, Ikke minst hos salgspersonell verden over som bruker den når de skal presentere produktene for nye og potensielle kunder.

I tillegg til BBDO USA og Soulpolice, har selskapet Taylor James i London bygget byen, OLB har laget lydbildet og fotografen Simon Thorpe har hatt fotoshoots i San Francisco og London for å lage alle situasjonene i det interaktive universet.

Se Motorola City her.
(Nå med fungerende link!)