Stilfull seier i Sølvtaggen

Bleed vant Sølvtaggen for en surrealistisk presentasjon for moteskaperene Arne

Juryleder i Sølvtaggen, Sveinung Totland, mener det er snakk om en strøken nettside med internasjonalt tilsnitt.
– Arne&Carlos og Bleed har kompromissløst utnytter filmspråket og teknologien på en spennende måte. Selv om juryen kunne tenke seg en litt mer intuitiv navigering, sier Totland i en pressemelding.

Vinnerbidraget som er et samarbeidsprosjekt mellom Bleed, Toxic, MotionBlur og Don Juan Dracula har på det meste hatt over 30 000 besøkende på en dag og har også fått den internasjonale utmerkelsen FWA site of the day.

Se Sølvtagg-vinneren her.



– At vi vinner for Arne&Carlos er fantastisk gøy. Vi ville presentere noe visuelt imponerende som i sin absurde regi skal poengtere inspirasjonen til kolleksjonen. Dette er fashion og ikke tradisjonell nettreklame så at løsningen vinner her viser at juryen også klarer og forstå de kodeksene som ligger til grunn for og kommunisere til denne målgruppen, uttaler Kjetil Wold, kreativ leder i Bleed.

Andreplassen gikk til «Fremtidstesten» av Try/Apt med sin glasskule, og får dermed juryens hederlige omtale for februar.
– Dette er en nydelig og meget profesjonell produksjon, men hadde muligens hatt godt av en litt lavere inngangsterskel og strammere regi, uttaler Totland.

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Bleed: Fredrik Melby, Andre Elvan, Kjetil Wold, Svein Lia, Frida Larsson
Toxic: 3d: Rune Spaans
MotionBlur: Andreas Roenning
Musikk: Don Juan Dracula

Resten av månedens plassering gikk til følgende jobber:
Vinner: Bleed – Arne&Carlos
2. plass: Try/Apt – Fremtidstesten
3. plass: Virtual Garden Screenplay – Storebrand Økokjøring
4. plass: Try/Apt – Høna og egget
5. plass: McCann – Print

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.