Try på topp igjen

For 6. år på rad har Try stukket av med seieren i Kampanjes Byråprofil.



I den ferske Byråprofil-undersøkelsen som TNS Gallup årlig utfører for Kampanje, uttaler 130 av Norges største annonsører seg om hvor fornøyde de er med byråene.

Den minste overraskelsen i år er Trys 1. plass, som imdlertid ikke var like overlegen i år som i andre år. Den største var nok at McCann havnet så langt ned på lista, etter å ha fått bronse i fjor.

– Det var såpass overraskende at vi dobbeltsjekket dette. Men det viste seg å være noen få som ga McCann en kraftig smekk i samtlige kategorier. Dette har derfor påvirket snittet til byrået, sier Henrik Disen i TNS Gallup til Kampanje.

Her er rangeringen:

1. Try
2. Schjærven
3. Bates
4. DDB
5. SMFB
6. Futatsu
7. Kitchen
8. Dinamo
9. Siste Skrik
10. McCann
11. Grey
12. Virtual Garden